ponedeljek, 18. oktober 2010

Kostanjeve veganske poslastice



Le malo nas je takih, ki jeseni ne pozdravimo z vsaj eno porcijo kostanja. Nekateri ga imajo radi pečenega, drugi si rajši privoščijo kuhanega. Doma ali mimogrede stojnice. Najstrastnejši oboževalci gredo ponj celo v gozd in domov navlačijo polne vreče. Lahko ga zamrznemo- olupljenega ali kar celega. Za dolge zimske večere.
Kulinarično je kostanj živilo, ki je primerno za velik spekter uporabe. Z njim naredimo znan kostanjev pire; zaradi svoje škrobnasti čudovito nadomesti moko v pecivu, lahko pa preprosto popestri včasih že malo dolgočasno tradicionalno rižoto.
Najbolj znana jed ne sicer iz kostanja, ampak kostanjeve moke je Castagnaccio. Originalno veganska jed z omenjene moke, vode, olivnega olja, sladkorja in začimb. Sama sem si jo drznila malo prikrojiti po svojih željah.



Tako so se v mojem Castagnacciu znašle naslednje sestavine: pretlačeni kuhani kostanji, dva deci riževega napitka, datlji, žlička javorjega sirupa(za tiste bolj sladkosnede), tofu, cimet, kakav, vanilija in rum. Ko sem dobila gosto zmes, sem jo zlila v pekač in pekla kakšnih trideset-štirideset minut. Na vrhu je fino, če se naredi skorjica, notranjost pa se mora mali izsušiti. Tortici sem ohladila za kakšnih dvajset minut in postregla.



Naslednji eksperiment pa so bili kostanjevi piškoti brez moke. Edina napaka je bila, da sem dodala preveč vode, zato so tudi le stežka obdržali obliko. Poleg pretlačenih kostanjev, vode, cimeta, vanilije, datljev, sem dodala še žlico kostanjeve moke in žlico kokosove moke. Bili so neglede na strukturo fenomenalni,, vendar ne vem, kako bi preživeli noč. Namreč vsi so izginili v trenutku.



Zelo zanimiva sladica, ki ne potrebuje kuhanja, pa je tudi kostanjev mousse. Zopet pretlačen kostanj, svilnati tofu(lahko tudi navadnega, a bo v tem primeru morda dobro dodati kakšno tekočino), začimbe, sladilo po želji in hop v hladilnik za kakšno urico ali dve. Čudoviitoo!

torek, 12. oktober 2010

Pasta Pierogi ali po domače Žepki

Ravioli. Pa smo zopet pri Italijanih. Ni kaj, film Jej, moli, ljubi je name naredil izjemen vtis. Vsekakor moram končno dobiti v roke to istoimensko knjigo, nato originalni dvd, nato pa bi tudi sama rada obiskala Rim, Neapelj etc. Pogledala v kulinariko države, ki me vedno znova preseneča. Toliko neodkritih jedi in nešteto veganskih priredb je še pred mano. Veselim se jih kot neučakan otrok, ki čaka na svojo zasluženo liziko. 
In tako, sem se tokrat odločila poseči v poljsko različico raviolov. Tako imenovani pierogi- http://en.wikipedia.org/wiki/Pierogi

Zadeva ni baš različna od druge. Le druga kulinarika, drugačni okusi in drugačen ritem.



Testo: kamutova polnozrnata moka, vrela voda. Postopoma dodajamo vodo moki, zmesimo z roko. Pod rokami bomo čutili, kako testo dobiva na elastičnosti in kako se postopoma razvija gluten. Na koncu mora biti kepa takšne strukture, da se testo ob pritisku prsta vrne v prvotno obliko. Pustimo počivati vsaj pol ure.


Nadev: medtem skuhamo hokkaido bučo. Pretlačimo s paličnim mešalnikom. Ko se bučni pire nekoliko ohladi- na dotik ne sme biti vroč, postavimo na štedilnik lonec vode. Razvalamo testo, s kozarcem ali modelčkom za krofe izrežemo kroge (nekje 15-20 na 100g moke). Vsak krog nadevamo s slabo čajno žličko bučnega pireja. Stisnemo robove z malo (!) omočenimi konicami prstom. Ko voda zavre, previdno položimo v vodo pieroge, pustimo vreti tri do pet minut, odvisno od debeline testa. Z lopatico jih predenemo na krožnike ali pa še malo popečeno na ponvi s koščkom kokosove masti.

Po želji v teso in nadev dodamo začimbe. Z bučo bi se ujemal cimet, vanilija. Lahko jih posujemo s sladkorjem in dobimo sladko jed. 


torek, 05. oktober 2010

Blog v zamrznitvi

Ne vem, koliko vas je redni bralcev, vem le, da mi je bilo v užitek z vami deliti delček moje skromnega življenja. Na žalost, se moram, zaradi osebnih in stanovanjskih razlogov, ki mi ne bodo več omogočali rednega objavljanja, predvsem pa ustvarjanja, kreiranja veganskih jedi, umakniti. To sicer ne pomeni, da nisem več veganka, le razmere za to bodo postale izredno kompleksne in bodo že same po sebi dovolj velik izziv. 

Blog, na žalost, trenutno predstavlja opravek, za katerega časa več ni.

Verjamem, da se vrnila bom. Vprašanje je le, kdaj. 

Bodite lepo, vaša Lenčka

ponedeljek, 04. oktober 2010

Je bilo


Zelenjavni zrezek s pirejem iz hokkaido buče in fižolom ob strani



Rižota s hokkaido bučo, gobicami in korenčkom



Sendvič iz polnozrnatega rženo-pšeničnega kruha, tofu salamico in tempehom



Zdrobove rezine iz pire z zelenjavo



Hokkaido juhica s porom



Veganstvo onstran meje

Natančneje v Avstriji. Interspar, Celovec.

Fenomenalna izbira bio sadja in zelenjave. Toliko na kupu vsega, da komaj dohajaš. Banane, limone, kiviji, grozdje, jabolka, dve stalaži hokkaido buč pa muškatnih pa enih takih metrskih podolgovatih, pa melancani in bučke, čebula, česen...

Cene ugodne. Kilogram bio banan 1.99; melancan pakiran po 1.5; buče po 1.79...

Nato pa sledi na kupe zamrznjene bio zelenjave. Kar se ti dopade. Pa zamrznjeni tofu-sejtan cmočki. Nato pa zagledaš ob jogurtih bio Joya sojin jogurt. Pogledam na etiketo in glej ga zlomka- sestavine navedene tudi v slovenščini, a tega izdelka pri nas ni mogoče dobiti. Nato mi pogled uide na paleto že pripravljenih veganskih jedi, ki jih je potrebno le pogreti- od lazanje, ''čevapčičev in pleskavic'' do paniranih tofujevih ''perutničk'', medaljončkev pa tofuja z okusom žara. Ob teh se sramežljivo razkrivajo številni namazi, bio kvas, bio vlečeno in listnato testo.

Zaidem še na drugi konec trgovine- nešteto pirinih piškotov, čokolad, veganskih sladkih namazov, številni novi napitki, pa lahka sojina smetana, pa pirin zdrob pa polnozrnat kuskus pa olja in še in še.

Kar me pa najbolj preseneti je pa neverjetna ponudba bio kruha. Kornspitzi, bombetke, štruce pa 500gramski polnozrnat kruh. Ob njih pa nešteto ostalih nebio kruhovskih izdelkov- pirini, rženi ipd.
















nedelja, 03. oktober 2010

Jesenska buča

So okrogle, ploščate, poldolgovate. So zelene, rumene, oranžne. So škrobnate, okusne, sladke. So najhrana za najzdravje, kot jih označuje tudi istoimenska knjiga.

Največjo hranilno vrednost dobimo, če jih ali popečenemo v pečici ali pa jih skuhamo v vodi, katere ne zavržemo ampak jo popijemo kot sok. Takšna voda ima v sebi vitamine in minerale, je sladka in osvežujoča. Prav tako jesenskih buč ne lupimo, če to res ni nujno potrebno. Namreč pri hokkaido buči se lupinica po kuhanju kar stopi že s pritiskom vilice; medtem ko jo je pri muškatni potrebno zmiksati ali pa bučo dlje kuhati kot običajno.
Prav tako pa je razlika med hokkaido in muškatno tudi v škrobnosti. Namreč muškatna vsebuje manj škroba, zato je bolj primerna za juhice in manj za samostojne pireje, razen v primeru, če pireje delamo s krompirjem.

Buče so torej glavna sestavine v jesenskih in zimskih dneh, saj odlično prezimijo. Naredimo juhe, pecivo, piškote, zavitke, polpete ali pa pireje. Nič ni nemogoče pri bučah. Meja je zgolj vaša lastna domišljija.

Muškatna buča po vonju spominja na melono; po okusu pa ni pretirano sladka. Lahko jo uživamo tudi presno.



Veganski izdelki, 2.del

Ko in če se odločiš za nov način prehranjevanja, ob katerem nameravaš vztrajati leta in leta, če ne celo vse življenje, to potegne s seboj sprva tudi določene žrtve. Ena izmed takih žrtev je na začetku čas. Čas, za iskanje ustreznih živil, ki ne vsebujejo nezaželenih sestavin. Meni osebno branje etiket, podenje od trgovine do trgovine, iskanje receptov, kuhanje in nenazadnje tudi odštevanje več evrov za boljšo kvaliteto pravzaprav predstavlja ne le novega, boljšega načina življenja temveč tudi strast, hobi.

pirin polnozrnat zdrob

pirine polnozrnate spirale

pirini krekerji

pirini srčki

pirini torteloni

pirini vaflji s temno čokolado

pirini ''živalski'' keksi iz drobljenca brez sladkorja

pizza presni krekerji

presna energijska ploščica brez sladkorja, brez sladil

čudoviti presni ajdovi piškoti s kokosom

presni kakav

pristna kokosova moka

polnozrnati proseni napihnjenci

polnozrnate pšenične blazinice brez sladkorja

rižev napitek 

testenine iz črne riževe moke

riževo-kokos napitek

sestavine ajdovih presnih piškotkov

sojin bešamel

svilnati tofu

tempeh

tofu ''salamica''

tortelini

vanilijevi ovseni kosmiči z bananami

wasabi

zmes za veganske polpete

vanilijeva aroma