sreda, 25. avgust 2010

Slivovi cmoki po vegansko

Cmoki so bili vedno moja najljubša hrana. Že vse od otroštva, ko sem prihitela iz šole k noni in ji pomagala pri filanju sliv ali marelic, s takrat še, belim sladkorjem. In hop, v petnajstih minutah je bilo kosilo na mizi. Postreženo z zabeljeno solato, ki je kljub prepričanju o nemešanju različnih okusov, še bolj izostrila okus glavne jedi- cmokcov.
Kar malce sram me je priznati, da sem bila v najboljših letih sposobna vase spraviti tudi do deset okroglih, zabeljenih z drobtinami na maslu.
A leta so šibala dalje in postala sem veganka, ki je stalno hrepenela po cmokih. Naredila sem jih nekje dvakrat, a obakrat so se mi neusmiljeno razkuhali in ves okus spustili v vodi. Pa sem odnehala s poskusi in se sprijaznila, da mi pač ni usojeno.
Vse dokler nisem dobila v roke drugo izdajo Matejine veganske kuhinje. Imela je recept. Celo štiri. Enega iz same moke, druge iz mešanice taro krompirja in moke. Pa sem tuhtala, katerega naj se lotim in hkrati poslušala mami, kako tarna, koliko krompirja je letos pridelala in da ga bo nemogoče vsega pojesti. Sploh zato, ker sama nisem ravno njegov najboljši prijatelj.
In tako sem skupaj spravila svoj recept, s svojimi sestavinami.

Kaj je skrita sestavina? ŠKROB! ki drži zadevo skupaj!

RECEPT ZA 6 CMOKCEV (za dve osebi)

200 gramov krompirja
70 gramov moke (dala sem 30 g polnozrnate pirine in 40 gramov polnozrnate pšenične)
1 solidna žlica koruznega škroba
deci vode oz. po potrebi
pirina bela moka po potrebi, če je masa premokra, in za oblikovanje

6 sliv
nekaj (kokosovega) sladkorja

Surovi krompir stehtamo, ga skuhamo z olupkom in po nekje 30minutah odcedimo in olupimo. Še toplega pretlačemo in pustimo, da se ohladi. Nato vmešamo presejano moko s škrobom, vodo, zamesimo. Če se nam masa lima na roke, dodamo nekaj bele pirine moke in pustimo počivati okoli 20 minut na sobni temperaturi.
Nato kepo oblikujemo v salamo, razdelimo na 6 enakih delov. Vsakega od delov potrosimo z belo pirino moko in obikujemo v krog. Po potrebi krog še malo pomokamo, nato pa vstavimo slivo in oblikujemo v cmok. Povaljamo v moki.

Sama sem se, ker sem se bala, da bi mi v vreli vodi razpadli, poslužila kuhanja nad paro. Po petnajstih minutah so bili kuhani in obdržali obliko.


Na krožniku sem jih posula s cimetom in kokosovim sladkorjem. Bili so BOŽANSKI!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NAKNADNO:


Čez nekaj dni sem vse skupaj ponovila s to razliko, da sem cmoke skuhala v vrel vodi. Niso se razkuhali (juhu) !!! Prelila sem jih z vanilijevo kremo (mak, sojino mleko, koruzni škrob, vanilijeva aroma, kokosov sladkor) za bolj madžarski priokus ;)



Ni komentarjev:

Objavite komentar