torek, 19. april 2011

Belgijski vaflji


Vsak jih pozna, vsak jim ne more odreči njihovega neverjetnega vonja. So nekakšne hitre palačinke. Sila preprosto narejene v najrazličnejših oblikah.
Prvotne sestavine kvadratnih vafljev so kvas, jajca, bela moka, maslo, mleko in veliko sladkorja. Kar kalorična bomba, ki je v današnjem večinoma sedečem svetu prej razvada kot hranilo.

Kako pa jemo vaflje veganci?

Vse sestavine črtamo in jih nadomestimo z zdravimi in polnovrednimi. Sladkor črtamo, beli moki se odrečemo, mleka ne uporabljamo, maslo zamenjamo s kokosovim, jajca in kvas pa preprosto izpustimo.

Ker sem nova pri peki vafljev in sem lastnica tega minimalističnega pekača manj kot 24 ur, sem si vzela čas in mir, in začela ustvarjati. Ni potrebno dvakrat reči, da je bila kuhinja umazana v minuti, moka vsepovsod, polno umazanih žlic, itd. Skratka, ko kuham, rabim svoj prostor, in ko kuham ne pazim, kaj umažem in koliko. Drgnem in pucam tako ali tako ko opravim s svojim poslom in se mi zdi, da mi čiščenje sploh ni v napoto, temveč v nekakšno sprostitev :) Da ne bom razkrila čisto vseh umazanih podrobnosti hehe pojdimo na dejansko izkušnjo.


Prvi vafelj je bil tako kot vse prve stvari ponesrečen zmazek. Kar niti ni velika škoda, če upoštevam, da v navodilih svarijo, da prvega vaflja ne smeš zaužiti.
Kar se sestavin tiče, sem dodala pirino moko, začimbe, sojino-rižev napitek, sodo bikarbono, koruzni škrob in za vzorec sladkorja-javorjev sirup. Drugega sem naredila po isti recepturi.

Nato sem tretjega ustvarila po istem kopitu le da nisem dodala začimb in sode bikarbone.

Četrtega pa sem sčarala zgolj iz moke, pirinih otrobov in napitka.

In kakšne so ugotovitve?
Sode ali pecilnega ne dodajajte. Vaflji narastejo in masa steče preko roba. Velik minus.


Če želite hrustljave vaflje potem dodajte škrob. Sama se mu bolj kot ne izogibam, zato bi za hrustljavost rajši priporočila malo olja v maso. Menda ima podoben učinek.

Osebno meni najljubši so bili zadnji. Ker mi je zmanjkalo polnozrnate pirine moke, sem dodala belo pirino, pirine otrobe in sojino-rižev napitek, ki je že sam po sebi sladek.

Za en vafelj sem prišla do spoznanja, da so najbolj ustrezne merske enote takšne:
1 zajetna žlica moke(naj ima takšen velik kupček)
1 normalna žlica otrobov(lahko ravna ali malo s kupčkom)
0.7-0.8 dcl napitka.

Zgornjo in spodnjo ploščo pekača namažemo z oljem in si pomagamo s čopičem. Konica noža kokosove masti naj bi bila dovolj. Najbolje je namazati, ko se plošča malo segreje. Medtem ko čakamo, da pekač doseže najvišjo temperaturo, mešamo maso, ki mora biti gosta. Vlijemo in spečemo po navodilih proizvajalca.

Takšni vaflji so zdravi. Iz polnozrnate pirine bi bili sigurno še boljši. Z lahkoto nadomestijo kruh, katerega Slovenci pojemo preveč sploh belega pšeničnega, ki mu je dodanega preveč soli in emulgatorjev.
Predvsem pa prišparamo tako na denarju kot na zdravju.

2 komentarja:

  1. Uuu, vaflji! Kje si pa dobila pekač?;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Pekač sem dobila v Leclercu za 20 evrov. Nekaj časa sem oklevala, potem zamudila akcijo, ko je bil malce ceneje, ampak sem se odločila, da je zadnji čas za nakup, ker kruha razen doma pečenega več ne jem, tisti brezglutenski, ki mi je všeč je pa drag. Zvečer pa včasih res nimam niti volje, da bi si skuhala kaj toplega in je zato tale zadevšna res super stvarca, ki bo veliko v uporabi za zdrav a hiter obrok z domačo marmelado brez sladkorja :).

    OdgovoriIzbriši