petek, 29. april 2011

Kvinojine dose

Dosa je jed, ki izvira iz vegi Indije. Gre pravzaprav za fermintirano palačinko iz celega žita- riža in leče.
Gre za to, da žito namočijo in fermintirajo tudi do enega dneva, potem pa to zmeljejo z vodo in dobijo maso sila podobno teksturi naših palačink. Pečejo na velikih ploščah ponavadi dve minuti na vsaki strani. Nadevajo in postrežejo za zajtrk in/ali večerjo.
Za boljši prikaz : Priprava dose


No, sama nisem ustvarjala z rižem, temveč sem se lotila malce po kvinojino.
Stalno jo poskušam in seveda tudi kupujem. In mi je čisto preprosto švignilo v glavo, zakaj le zakaj ne bi pripravila iz nje jedi tako, da bi jo, ko bi jo preplaknila; saj vsebuje snov, ki pogreni njen okus, a prvotno odbija zajedalce, ko raste; preplakneno zmiksala z vodo. In potem sem šla malce šnofat po internetu in naletela na že omenjeno doso.

Kvinojo sem tako splaknila, namočila
100g v deci in pol vode,
začinila s kurkumo,
 garam masalo,
 čilijem,
 rdečo papriko
 in tri četrtine čajne žličke Baobaa oz. moke opičjevega kruhovca.

Zadnje sem dodala zgolj zato, ker sem hotela preizkusiti, kako se obnese pri peki in če res deluje na način sode oz. pecilnega. Je še kako res! Predvsem pa doda nek magičen okus in prijetno zmehčano teksturo. Bingo!

Po koncu moje hitre fermentacije sem dodala še kakšne pol do deci vode, zmiksala s paličnim mešalnikom; prižgala toaster, pripravila kokosovo mast, in začela peči po postopku iz videa. Bila je baš zanimiva izkušnja, ki jo bom še ponovila!

Dose sem nadevala z namazom iz adzuki fižola- kuhan fižolček+voda in začimbe ; in postregla z domačo zeleno solato.



Edina pomanjkljivost: lahko bi bila kakšna dosa več, a kljub vsemu bile dobre spremljevalke čudovite kraljeve poroke ;)

2 komentarja:

  1. No, tole pa moram čimprej probat! Kje se dobi kvinoja za enko normalno ceno? Zadnjič me je v Mercatorju skor kap - 4 eur za pol kile (ali še manj).

    OdgovoriIzbriši
  2. Mercator pač zna narediti cene astronomske. Vem, ker sem enkrat hotela kupiti slovensko pirino moko- 800g 6 evrov hja dokler se ne bom kopala v denarju, naj jo kar imajo.
    Skratka kvinojo kupujem za malo manj kot 2 evra, če me spomin ne vara, v Mullerju 400g; pa tudi v Tušu na bio oddelkih jo imajo; pa v dmu sem jo tudi dobila. Ampak je tale iz Mullerja bio res super-njihova znamka bio primo, zraven pa vzamem še proso in amarant :)

    Veliko užitkov pri peki! So pa res tele dose dobre pa še bolj zdrave kot iz moke!

    OdgovoriIzbriši